De NIPPON INU heeft onderstaand persbericht uit laten gaan naar kynologische bladen, kynologische websites en regionale bladen.

INSCHRIJVEN                                                                MEER INFORMATIE

Nieuwe rasvereniging met Japanse honden organiseert een Doe-Dag

De recent erkende rasvereniging NIPPON INU organiseert een doe-dag voor mensen die geïnteresseerd zijn in een hondensport met een Japanse hond.

De NIPPON INU is opgericht voor de instandhouding van de Japanse rassen Akita, Shiba, American Akita en Kishu. Deze jachthonden uit het verre oosten maken deel uit van rasgroep vijf, de spitsen en oertypes. De honden met de mysterieuze verschijning zijn geschikt voor de zelfbewuste en ervaren hondeneigenaar die onvoorwaardelijk kiest voor het bijzondere karakter van een Japanse hond.Ziggy en de breed 3

De nieuwe vereniging wil de gezondheid en welzijn van de Japanse rassen verbeteren en het contact tussen fokkers en liefhebbers bevorderen. De vereniging is in april 2012 erkend door de Raad van Beheer, het overkoepelende orgaan op het gebied van de kynologie in Nederland.

Op zondag 3 juni 2012 organiseert de NIPPON INU een Doe-Dag voor leden en belangstellenden op het terrein van kynologenclub KC de Kempen in Geldrop.

Van 12.00 tot 16.30 uur kunnen eigenaren van Japanse honden en geïnteresseerden kennis maken met de activiteiten Agility, Treibball en Doggydance. De eerste beginselen worden onder deskundige begeleiding bijgebracht. Voor de sportieve wandelaar wordt er op deze middag een puzzeltocht gehouden via het Eindhovens kanaal naar de Luchenseheide.

Van Japanse hondenrassen wordt wel eens gedacht dat zij moeilijk te trainen zijn. NIPPON INU laat zien dat er genoeg mogelijkheden zijn om met deze zelfstandige en eigenwijze honden op een leuke manier sportief bezig te zijn. Met het organiseren van deze activiteiten stimuleert de NIPPON INU het belang van een goede baas-hond relatie.